Τα προφανή κόστη των ατυχημάτων που αφορούν ένα στόλο οχημάτων, όπως οι επισκευές ή η αύξηση των ασφαλίστρων, πολύ συχνά είναι μόνο η ”κορυφή του παγόβουνου”.
Τα έξοδα επισκευής και τα επιπλέον ασφάλιστρα είναι εύκολο να υπολογιστούν. Είναι πάνω-κάτω γνωστές οι τιμές και έτσι μπορείτε εύκολα να τις συμπεριλάβετε στον προϋπολογισμό σας.
Όμως, κάτω από την επιφάνεια παραμονεύει ένας ”ωκεανός κρυφών δαπανών” που περιμένουν να εκτροχιάσουν τους προϋπολογισμούς και τον προγραμματισμό σας.
Υπολογισμός κόστους ατυχημάτων στόλου
Πριν εξετάσουμε το κρυφό κόστος των ατυχημάτων στον στόλο, ας προσπαθήσουμε πρώτα να αναλύσουμε τι είναι πιθανό να κοστίσει ένα ατύχημα στον στόλο σας και πόσα έσοδα χρειάζονται για να αντισταθμιστεί αυτό το κόστος.
Οι ειδικοί στην ασφάλεια των στόλων, η DriveTech International εκτιμούν το «προφανές» κόστος στα 3.600,00 € και τα έσοδα που απαιτούνται για την πληρωμή μιας σύγκρουσης στα 72.000,00 €.
Γι’ αυτό, αναρωτηθείτε:
«Είναι πιο εύκολο να δημιουργήσετε έσοδα 72.000,00 € ή να είστε πιο προνοητικοί και να δίνετε μεγαλύτερη προσοχή στην ασφάλεια του στόλου;»
Και αυτός ο υπολογισμός κρυφού κόστους είναι συντηρητικός. Αντιπροσωπεύει πραγματικά ένα «σενάριο βέλτιστης περίπτωσης» όσον αφορά τον αντίκτυπο στα καθαρά κέρδη. Λοιπόν, για τι είδους κρυφά έξοδα ατυχημάτων στον στόλο μπορεί να καταλήξει η επιχείρησή σας να πληρώνει;
Κρυφά έξοδα ατυχημάτων στον στόλο
Είναι αυτονόητο ότι στην απολύτως χειρότερη περίπτωση, το έσχατο κόστος σε κάθε ατύχημα είναι να πληρώσει κάποιος με τη ζωή του. Αυτό, στην πραγματικότητα, είναι το έσχατο πιθανό κόστος ενός ατυχήματος που σχετίζεται με την εργασία ή άλλως. Ωστόσο, τα περισσότερα ατυχήματα στους δρόμους της Ευρώπης ευτυχώς δεν είναι θανατηφόρα. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν δύνανται να προκαλέσουν δαπάνες καταστροφικές για την επιχείρησή σας.
Χαμηλότερο ηθικό ομάδας
Σκεφτείτε το ως ένα αρχικό ψυχολογικό κόστος που συχνά καταλήγει σε οικονομικό κόστος αργότερα.
«Πρέπει να παρέχετε υποστήριξη ύστερα από μια σύγκρουση», αναφέρει η Clare Cain, διαχειρίστρια ομαδικών ασφαλίσεων/κινδύνου στην Kelly Communications, «όχι μόνο για να βελτιώσετε τις ικανότητες του οδηγού, αλλά και για να βεβαιωθείτε ότι δεν πάσχει από άγχος ή κατάθλιψη».
Δεν έχει σημασία αν ήταν λάθος του οδηγού, μπορεί παρ’ όλα αυτά να έχει βαθιά επίδραση σε αυτό το άτομο καθώς επίσης να επηρεάσει όλη την επιχείρησή σας.
«Μια σύγκρουση είναι ένα τραυματικό συμβάν και έχει τραυματική επίδραση σε όλους στην εταιρεία, σίγουρα σε όλους όσους συνδέονται άμεσα με αυτόν τον οδηγό», λέει ο Colin Hartley, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων κινδύνου Driive.
«Αν λάβετε υπόψη πόσα άτομα μπορεί να είναι, κυριολεκτικά μπορεί να φτάσει σε χιλιάδες (ευρώ)», αναφέρει.
@klovestorun μέσω του Twenty20
Κακή δημοσιότητα
«Δεν υπάρχει κακή δημοσιότητα» όπως λέει το ρητό, αλλά υπάρχουν πολλά παραδείγματα που διαψεύδουν αυτό το γνωμικό σε αρκετό βαθμό.
Απλώς ρωτήστε εταιρείες όπως η Uber και η BP.
Ιδίως τώρα, στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, το λογότυπό σας μπορεί να καταλήξει να εμφανίζεται σε όλες τις ροές ειδήσεων του κοινού, πριν ακόμη σχηματίσετε πλήρη εικόνα του τι συμβαίνει.
Αυτό στη συνέχεια μεταφράζεται σε έξοδα, αφού εμπλέκεται η δική σας ομάδα δημόσιων σχέσεων και μάρκετινγκ (ή, αν δεν διαθέτετε, ένα πρακτορείο), δαπανώντας χρόνο για επικοινωνία με πελάτες και το ευρύτερο κοινό, για να μην αναφέρουμε την πιθανή απώλεια επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Διοικητικός φόρτος
Ναι, υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους η τεχνολογία βοήθησε στη μείωση του συνολικού φόρτου της διοίκησης του στόλου, ωστόσο, περίπου το 54% των διαχειριστών στόλου παρακολουθούν τα περιστατικά χειροκίνητα.
Αυτός είναι τεράστιος όγκος γραφικής εργασίας. Και λάβετε υπόψη ότι το 40% των διαχειριστών στόλου περνούν ήδη το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους σε διοικητικές εργασίες.
Έτσι, τα ατυχήματα στον στόλο συσσωρεύουν περαιτέρω διοικητική πίεση στους διαχειριστές στόλου. Και, ανάλογα με τη σοβαρότητα του ατυχήματος, ο διοικητικός φόρτος μπορεί να μεταδίδεται πέρα από τα άτομα που εμπλέκονται άμεσα στη διαχείριση των οδηγών.
@FreedomTumZ μέσω του Twenty20
Μειωμένη αξία οχημάτων
Ακόμη κι αν ένα όχημα αποκατασταθεί σε άψογη κατάσταση ύστερα από μια σύγκρουση, η αξία του πλήττεται, ακόμη κι αν ο οδηγός σας δεν έφταιγε. Σε ορισμένες χώρες, μπορείτε να υποβάλετε αξίωση για μείωση της αξίας του οχήματος, αλλά αυτή δεν είναι πάντα επιτυχής και σε ορισμένες περιπτώσεις την απορρίπτουν τα δικαστήρια, εκτός εάν έχετε ατράνταχτη υπόθεση.
Έτσι, εάν το όχημά σας υποστεί κυριολεκτικό πλήγμα, θα πρέπει να προετοιμαστείτε για άλλο ένα πλήγμα, αυτή τη φορά οικονομικό, όταν έρθει η ώρα να το πουλήσετε.
Σε όρους ανεπεξέργαστων αριθμών αυτό φυσικά παρουσιάζει σημαντικές αποκλίσεις, αλλά η μέση μείωση της αξίας μετά τη σύγκρουση στις ΗΠΑ (σημείωση: δυστυχώς δεν μπορέσαμε να βρούμε αξιόπιστα δεδομένα που να καλύπτουν την Ευρώπη) προκύπτει ότι είναι περίπου 500 $, με τον μέσο όρο στην υψηλότερη κατηγορία να πλησιάζει τα 2.200 $.
@orathaim164 μέσω του Twenty20
Αύξηση ασφαλίστρων
Ανεξάρτητα από το ποιος ευθύνεται, η υποβολή ασφαλιστικής απαίτησης οδηγεί σχεδόν πάντα σε αύξηση των ασφαλίστρων. Ανάλογα με τη χώρα όπου βρίσκεστε, ενδέχεται να έχετε πληρώσει επιπλέον για να προστατεύσετε την ”έκπτωση λόγω καλής οδήγησης (NCD)”, αλλά, ακόμη κι έτσι, το βασικό κόστος των ασφαλίστρων σας επίσης είναι πιθανό να αυξηθεί.
Ευτυχώς, εάν ο οδηγός σας δεν φταίει, η αύξηση είναι πιθανό να είναι οριακή σε σχέση με μια αξίωση με υπαιτιότητα.
Έπειτα, υπάρχει και ένας άλλος τομέας κόστους που μπορεί να επηρεαστεί: τα προσωπικά ασφάλιστρα.
Σε πολλές χώρες, εάν ένας οδηγός εμπλακεί σε ατύχημα σε εταιρικό όχημα, υποχρεούται να ενημερώσει και τον φορέα ασφάλισης του προσωπικού του αυτοκινήτου. Αν δεν το κάνει, το προσωπικό του ασφαλιστήριο συμβόλαιο θα μπορούσε να καταλήξει να ακυρωθεί. Βεβαίως, αυτό δεν αποτελεί άμεση επιβάρυνση για τα καθαρά κέρδη της εταιρείας σας, αλλά είναι κάτι που θα μπορούσε να επηρεάσει το ηθικό της ομάδας σας.
Δικηγορικές αμοιβές
Ενώ το ασφαλιστήριο συμβόλαιό σας μπορεί να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος (ή ακόμη και το σύνολο) των νομικών εξόδων, υπάρχουν συχνά περιπτώσεις όπου μπορεί να χρειαστεί να καλύψετε τα έξοδα προκαταβολικά και στη συνέχεια, ανάλογα με την έκβαση της υπόθεσης, να τα καλύψει το συμβόλαιο.
Ακόμη κι αν το ασφαλιστήριο συμβόλαιό σας καλύπτει τις δικηγορικές αμοιβές, ανεξάρτητα από την υπαιτιότητα, η επιχείρησή σας πιθανότατα θα βρεθεί σε δύσκολη θέση με τα προκαταβολικά έξοδα, τα οποία μπορείτε να ανακτήσετε μετά την επίλυση της υπόθεσης.
Ναι, αυτά τα χρήματα θα σας επιστραφούν μακροπρόθεσμα, αλλά θα πρέπει να έχετε οικονομικό απόθεμα για να καλύψετε τις προκαταβολικές αμοιβές.
Χαμένος χρόνος εργαζομένων
Ανεξάρτητα από το εάν ο οδηγός σας έχει τραυματιστεί σωματικά, πιθανότατα θα υπάρξει κάποιος χρόνος που δεν είναι ικανός να εργαστεί.
Και, ανάλογα με τη σύμβασή του, πιθανότατα θα πρέπει να τον πληρώνετε, ενώ δεν θα είναι ικανός να οδηγεί.
Και, ακόμη κι αν δεν χρειαστεί να τον πληρώνετε, θα εξακολουθεί να υπάρχει ένα κενό στο χρονοδιάγραμμα υπηρεσίας σας το οποίο είτε θα πρέπει να προσπαθήσουν οι άλλοι οδηγοί να καλύψουν (πράγμα που θα μειώσει το ηθικό της ομάδας) είτε θα παραμείνει ακάλυπτο και θα πρέπει να δαπανήσετε χρόνο και χρήμα για να βρείτε προσωρινή αντικατάσταση.
Έξοδα πρόσληψης
Εάν κάποιος από τους οδηγούς σας καταλήξει να πάρει παρατεταμένο ρεπό (και είναι πιθανό να έχει τραυματιστεί, σωματικά ή με άλλο τρόπο), τότε θα πρέπει να βρείτε κάποιον με τις ίδιες δεξιότητες για να τον αντικαταστήσει.
Είτε επιλέξετε κάλυψη μέσω πρακτορείου είτε προσλάβετε οδηγό μόνοι σας, αυτό είναι επιπλέον έξοδο που θα πρέπει να καλύψετε.
Δεν υπάρχουν αρκετά αξιόπιστα στοιχεία για το κόστος της πρόσληψης οδηγών στην Ευρώπη, αλλά οι ΗΠΑ ορίζουν το μέσο κόστος αντικατάστασης οδηγού στα 8.200 $. Αυτό το ποσό βασίζεται στη διοικητική εργασία εισόδου και εξόδου, στα πάγια περιουσιακά στοιχεία λόγω αδρανούς εξοπλισμού, στην απώλεια κερδών λόγω αδρανούς εξοπλισμού, στην εκπαίδευση ασφάλειας, στην ασφάλιση και σε άλλα νομικά έξοδα.
Απώλεια επιχειρηματικής δραστηριότητας
Το κόστος της «απώλειας επιχειρηματικής δραστηριότητας» μπορεί να προέλθει από πολλές πλευρές.
Μπορεί να προέλθει από κακή δημοσιότητα, τόσο απλή όσο μια φωτογραφία που κοινοποιείται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή μια είδηση σε εθνικό επίπεδο.
Μπορεί να χάσετε επιχειρηματική δραστηριότητα διότι δεν έχετε πλέον το εργατικό δυναμικό για να καλύψετε τον αριθμό των θέσεων εργασίας που έχετε στα βιβλία σας.
Ή μπορεί να είναι τόσο απλό όσο ότι ο διοικητικός φόρτος σας απορροφά τον χρόνο, με αποτέλεσμα εσείς και η υπόλοιπη ομάδα σας να μην έχετε τον χρόνο να επικεντρωθείτε στην πραγματική επιχειρηματική δραστηριότητα της επιχείρησής σας.
Όμως δεν έχουν χαθεί όλα. Η εξέταση σε βάθος του κόστους των ατυχημάτων του στόλου προκαλεί ανησυχία, διότι τα ατυχήματα του στόλου είναι δαπανηρά.Τόσο σε ανθρώπινο όσο και σε οικονομικό επίπεδο. Ωστόσο, έχοντας ένα λειτουργικό σχέδιο ασφάλειας στόλου και υιοθετώντας τεχνολογικές λύσεις, μπορείτε να μειώσετε το κόστος των ατυχημάτων του στόλου. Και ενώ η πρόληψη είναι καλύτερη από τη θεραπεία, η υιοθέτηση της τεχνολογίας μπορεί επίσης να ελαφρύνει τον φόρτο της γραφικής εργασίας και της διοίκησης αν ή όταν συμβαίνουν ατυχήματα.
Πολύ μεγάλο. Δεν το διάβασα.
- Καμία επιχείρηση δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να μην λάβει σοβαρά υπόψη την ασφάλεια του στόλου
- Το μέσο έκτακτο κόστος ανά ατύχημα ανέρχεται σε 3.600,00 €.
- Το κρυφό κόστος ανέρχεται τουλάχιστον το ίδιο ποσό.
- Το ψυχολογικό και ανθρώπινο κόστος είναι δύσκολο να υπολογιστεί, αλλά είναι πραγματικό.
- Έχοντας λειτουργικό σχέδιο ασφάλειας στόλου, οι επιχειρήσεις μπορούν να κάνουν πολλά για να αποφύγουν τα χειρότερα για αυτό το κόστος
Θέλετε να κατανοήσετε το κόστος των ατυχημάτων του στόλου για την επιχείρησή σας; Θέλετε βοήθεια για την κατάρτιση ενός λειτουργικού σχεδίου και προϋπολογισμού για την ασφάλεια του στόλου;
Η Fleet Complete βοηθά τις επιχειρήσεις, στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο, να μειώσουν το κόστος των ατυχημάτων του στόλου. Εάν θέλετε να εξοικονομήσετε χρήματα βελτιώνοντας την ασφάλεια του στόλου, επικοινωνήστε μαζί μας, ζητώντας μια ΔΩΡΕΑΝ συνάντηση (DEMO) μ’έναν από τους συμβούλους μας.