EL

Οι τάσεις των στόλων οχημάτων για το 2022: Το καλό σενάριο, το κακό και το ασαφές

Αφού η προηγούμενη χρονιά (2021) ήρθε στο τέλος της, ένα πράγμα που γίνεται ολοένα και πιο ξεκάθαρο είναι ότι ο κλάδος των στόλων oχημάτων θα μπορούσε να βρίσκεται στο χείλος ενός τεράστιου άλματος προς τα εμπρός.

Το γεγονός ότι η επιθυμία για λύσεις συνδεσιμότητας στόλου αυξανόταν σταθερά εδώ και χρόνια δεν είναι κάτι το καινούριο. Οι ιδιοκτήτες στόλων οχημάτων αναζητούσαν εδώ και καιρό πιο έξυπνους τρόπους να μειώσουν τα κόστη και να βελτιώσουν τα καθαρά κέρδη τους.

Τώρα όμως γνωρίζουμε επίσης ότι, χάρη στον αντίκτυπο της COVID-19, τα τελευταία δύο χρόνια οδήγησαν σε μια τεράστια στροφή προς αυτές τις νέες τεχνολογίες. Οι φορείς εκμετάλλευσης στόλων οχημάτων επενδύουν στην τεχνολογία της πληροφορίας και στις λύσεις τηλεματικής με απροσδόκητο ρυθμό – με την παγκόσμια αγορά τηλεματικής οχημάτων να ετοιμάζεται να υπερβεί τα 90 δις ευρώ το 2022. Εν τω μεταξύ, οι τρέχουσες τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα υπόσχονται να ξεκλειδώσουν νέες δυνατότητες και να εγκαινιάσουν μια νέα εποχή μεταμόρφωσης.

Αυτό σημαίνει ότι το 2022 θα είναι όλα ρόδινα; Όχι. Θα υπάρξουν παλινδρομήσεις; Πιθανότατα. Υπάρχουν πολλές προκλήσεις στον δρόμο; Λοιπόν, θέλουμε να τις βλέπουμε ως ευκαιρίες για βελτίωση.

Σε κάθε περίπτωση, εάν δεν έχετε δώσει ακόμη προσοχή στην τεχνολογία, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να το κάνετε. Δείτε παρακάτω περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τι μπορείτε να περιμένετε τη χρονιά που έρχεται.

Το καλό σενάριο:

Η ασφάλεια και η βιωσιμότητα θα συμβαδίζουν

Πολλές φορές οι διαχειριστές στόλων οχημάτων έχουν χάσει τον ύπνο τους προσπαθώντας να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα και να αυξήσουν την ασφάλεια των οδηγών. Πέραν της απλής συμμόρφωσης, οι επιχειρήσεις στόλων οχημάτων κατανοούν ότι μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη μετάβαση προς ένα ασφαλέστερο, καθαρότερο μέλλον για όλους – και να κερδίσουν πολλά καθιστώντας αυτούς τους στόχους αναπόσπαστο μέρος των εταιρικών τους στρατηγικών στη διαχείριση στόλων.

Παρά τις προκλήσεις που εξακολουθούν να υπάρχουν, το 2021 σηματοδότησε μια σημαντική στροφή προς την ηλεκτροδότηση του στόλου, και αυτή η ανοδική τάση θα συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του επόμενου έτους. Αυτή η αυξημένη επιθυμία για ηλεκτρικά οχήματα πιέζει επίσης την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εντείνει τις προσπάθειές της για τη διευκόλυνση της μετάβασης σε μια πιο οικολογική και πιο βιώσιμη κινητικότητα. Σε αυτό το πλαίσιο, η οδική ασφάλεια κατατάσσεται ως βασική αξία.

Το 2022, θα τεθούν σε εφαρμογή ορισμένα μέτρα και βελτιωμένα πρότυπα που σχετίζονται τόσο με τη βιωσιμότητα όσο και με την ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένων των υποχρεωτικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού – όπως οι προειδοποιήσεις υπνηλίας και απόσπασης προσοχής του οδηγού, η ανίχνευση σύγκρουσης ή η υποβοήθηση υπερβολικής ταχύτητας – και της υποχρέωσης των κρατών μελών να αναφέρουν την πραγματική κατανάλωση καυσίμου και ενέργειας.

Οι νέες και αναδυόμενες ψηφιακές τεχνολογίες θα βρίσκονται στο επίκεντρο αυτών των πρωτοβουλιών, και οι εταιρείες που ήδη αξιοποιούν τα εργαλεία διαχείρισης στόλου για την προώθηση ασφαλών και οικολογικών συμπεριφορών οδήγησης θα είναι σε θέση να προσαρμοστούν γρήγορα και να ακμάσουν σε αυτό το νέο περιβάλλον.

 Η οικολογική οδήγηση είναι ασφαλής οδήγηση. Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία τηλεματικής για την προώθηση ασφαλών συμπεριφορών οδήγησης, θα συμβάλετε επίσης στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και στη μείωση των εκπομπών.

Μια εισροή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο για τη βελτίωση των επιχειρηματικών αποφάσεων

Η ενσωματωμένη στο όχημα τηλεματική, οι λύσεις εντοπισμού στόλου οχημάτων και οι τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης, όπως η μηχανική όραση, βελτιώνονται συνεχώς. Καθώς όλο και περισσότερες επιχειρήσεις βασίζονται σε αυτά τα εργαλεία για την απομακρυσμένη παρακολούθηση και διαχείριση των δραστηριοτήτων του στόλου οχημάτων τους, ο τεράστιος όγκος των δεδομένων που συλλέγονται από όλα αυτά τα συστήματα θα δώσει τη δυνατότητα στους διαχειριστές να καταστρώσουν τις στρατηγικές και τα σχέδιά τους με μεγαλύτερη ακρίβεια, καταργώντας τις εικασίες και ελαχιστοποιώντας τους κινδύνους. Το αποτέλεσμα θα είναι καλύτερες επιχειρηματικές διαδικασίες, βελτιωμένη αποδοτικότητα, υψηλότερη εξοικονόμηση κόστους και αυξημένη ασφάλεια του προσωπικού.

Τώρα πάρτε τα όλα αυτά και πολλαπλασιάστε τα επί 5G. Ή καλύτερα επί 10, που είναι περίπου πόσες φορές πιο γρήγορο θα είναι σε σύγκριση με τα δίκτυα που χρησιμοποιούμε σήμερα. Ή επί 100 – γιατί τόσες φορές περισσότερες θα είναι οι συσκευές που θα μπορείτε να συνδέετε ταυτόχρονα. Προσθέστε και τον σχεδόν μηδενικό λανθάνοντα χρόνο και την καθολική κάλυψη 24/7. Αυτό που θα λάβετε είναι μια ροή συγκεντρωτικών δεδομένων από τα απομακρυσμένα οχήματα και τα περιουσιακά σας στοιχεία σε κλάσματα του δευτερολέπτου – δεδομένων όπως τα επίπεδα πίεσης των ελαστικών, η ταχύτητα περιστροφής των τροχών, το ποσοστό εφαρμογής της πέδησης και όλες οι άλλες μετρήσεις σε πραγματικό χρόνο. Φανταστείτε να συνδυάζετε όλα αυτά με δεδομένα τηλεματικής βίντεο από τον περιβάλλοντα χώρο, τα οποία θα δημιουργούν μια ολοκληρωμένη πανοραμική εικόνα της πλοήγησης, των επιδόσεων, των διαγνωστικών ελέγχων, των προγνώσεων και των προγνωστικών αναλυτικών στοιχείων σε πραγματικό χρόνο. Και χάρη στη χαμηλή κατανάλωση ενέργειας, ορισμένα συνδεδεμένα αντικείμενα θα είναι σε θέση να λειτουργούν για μήνες ή χρόνια χωρίς την ανάγκη ανθρώπινης υποβοήθησης.

Παραμείνετε συντονισμένοι καθώς οι μεγαλύτεροι πάροχοι υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας αρχίζουν να κυκλοφορούν προσφορές συνδρομητικών υπηρεσιών 5G το 2022.

Η επένδυση στην τεχνολογία τηλεματικής θα αποδώσει ταχύτερα

Η αποτελεσματική διαχείριση ενός στόλου οχημάτων είναι ένα περίπλοκο, αλλά σημαντικό καθήκον. Για να επιτύχουν σε ένα έντονα ανταγωνιστικό και διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, οι διαχειριστές στόλων πρέπει να μπορούν να βγάζουν συμπεράσματα γρήγορα, να λαμβάνουν –σωστές– αποφάσεις στη στιγμή, όποτε προκύπτει η ανάγκη, καθώς και να διαχειρίζονται το προσωπικό τους σε πραγματικό χρόνο. Και πρέπει να τα κάνουν όλα αυτά απομακρυσμένα.

Επιπλέον, πρέπει να υιοθετούν μια τεκμηριωμένη προσέγγιση κατά τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό. Αυτό θα τους επιτρέπει να εντοπίζουν τις τάσεις και τους κινδύνους εγκαίρως και να τους διαχειρίζονται εκ των προτέρων, να αντιδρούν γρήγορα σε αλλαγές ή σε μια κρίση και να είναι ευέλικτοι ως επιχείρηση.

Με απλά λόγια, η επιτυχία ενός στόλου οχημάτων από το 2022 και μετά θα βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην επιλογή των κατάλληλων εργαλείων διαχείρισης στόλου για τη διαχείριση των καθημερινών δραστηριοτήτων του, τη συλλογή όλων των σωστών δεδομένων σχετικά με τους οδηγούς και τα οχήματά του και τη χρήση των πληροφοριών για τη θωράκιση της επιχείρησής του για το μέλλον. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς το κόστος κατοχής και λειτουργίας ενός στόλου αυξάνεται. Οι εταιρείες που επένδυσαν σε τεχνολογίες συνδεσιμότητας στόλου οχημάτων μπορούν να αναμένουν αύξηση της σχέσης κόστους-οφέλους χάρη στη σημαντική εξοικονόμηση που επιτρέπει αυτή η τεχνολογία.

Το κακό σενάριο:

Θα αναμένεται από τους διαχειριστές στόλων να κάνουν περισσότερα με λιγότερα

Μια τέλεια καταιγίδα ‘ζυμώνεται’ στην μετά COVID εποχή, οδηγώντας σε αυξημένες πιέσεις για τον έλεγχο του κόστους και την ικανότητα του στόλου. Οι διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού – όπως η έλλειψη μικροκυκλωμάτων – σε συνδυασμό με την επακόλουθη συσσώρευση της ζήτησης καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020 και του 2021 σημαίνουν ότι το κόστος των πάντων, από τα ανταλλακτικά και τα (καινούργια ή μεταχειρισμένα) οχήματα έως το κόστος συντήρησης και εργασίας, έχει αυξηθεί σημαντικά. Επιπλέον, οι πρόσφατες αυξήσεις στις τιμές του πετρελαίου και της βενζίνης ενδέχεται να συνεχιστούν για τους επόμενους μήνες.

Όχι μόνο αυτό, αλλά οι διαχειριστές στόλων οχημάτων ενδέχεται να χρειαστεί να αντιμετωπίσουν μεγαλύτερους χρόνους αναμονής για την αντικατάσταση των παλαιότερων οχημάτων με νέα, ενώ πολλοί θα αποφασίσουν να αναβάλουν εντελώς τα σχέδια ανανέωσης του στόλου τους. Στην πραγματικότητα, θα πρέπει να συμπεριλάβουν στον σχεδιασμό τους την πιθανότητα αυξημένου χρόνου εκτός λειτουργίας, καθώς τα παλαιότερα οχήματα ενδέχεται να έχουν υψηλότερες ανάγκες συντήρησης – για να μην αναφέρουμε ότι πιθανότατα θα καταναλώνουν περισσότερα καύσιμα.

Δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση ως προς το χρονικό διάστημα που απαιτείται για να εξομαλυνθούν τα πράγματα. Μέχρι τότε, οι διαχειριστές στόλων θα πρέπει να επικεντρωθούν στη βελτιστοποίηση της χρήσης των περιουσιακών στοιχείων που διαθέτουν επί του παρόντος, λαμβάνοντας προληπτικά μέτρα για την ελαχιστοποίηση του κόστους.

Η έλλειψη οδηγών δεν πρόκειται να σταματήσει σύντομα

Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν τον δείκτη κινητικότητας και αντικατάστασης των οδηγών, και το ζήτημα αυτό αποτελεί μεγάλο πρόβλημα εδώ και αρκετό καιρό στον κλάδο μεταφορών με φορτηγά.

Πρώτον, ο πληθυσμός των οδηγών γηράσκει – με τη μέση ηλικία των οδηγών σήμερα να υπερβαίνει τα 50 έτη, πολλοί αναμένεται να φτάσουν σύντομα σε ηλικία συνταξιοδότησης. Αλλά η κατάσταση επιδεινώθηκε όταν η οικονομική δραστηριότητα άρχισε να ανεβαίνει και πάλι μετά την άρση των περιορισμών λόγω του κορωνοϊού. Όλη αυτή η υπερβολική ζήτηση που έπρεπε να ικανοποιηθεί είχε ως αποτέλεσμα εξαιρετικά υψηλό φόρτο εργασίας για τους οδηγούς, οδηγώντας σε μεγάλη δυσαρέσκεια από την εργασία και σε ένα κύμα παραιτήσεων.

Εν τω μεταξύ, οι επικείμενες αλλαγές στην εργατική νομοθεσία για τις οδικές μεταφορές στο πλαίσιο της Δέσμης Μέτρων για την Κινητικότητα της ΕΕ μπορεί να επιδεινώσουν τα πράγματα – προτού τα βελτιώσουν. Σε μια προσπάθεια βελτίωσης των κακών συνθηκών εργασίας των οδηγών, οι νέοι κανόνες που θα τεθούν σε πλήρη ισχύ τον Φεβρουάριο του 2022 επιβάλλουν νέες ελάχιστες περιόδους ανάπαυσης και χρόνου παραμονής στο σπίτι των οδηγών και περιορίζουν τον χρόνο του ταξιδιού σε τέσσερις εβδομάδες κατά το μέγιστο.

Απομένει να δούμε εάν οι αλλαγές αυτές θα βοηθήσουν στη μείωση της έλλειψης οδηγών και αν τελικά θα προσελκύσουν μια νεότερη γενιά οδηγών, αλλά στο μεταξύ, οι στόλοι ίσως δυσκολευτούν να βρουν επιπλέον υποψήφιους για να καλύψουν τη διαφορά. Αυτό σημαίνει ότι, εκτός από το να κάνουν ό,τι μπορούν για να προσελκύσουν και να διατηρήσουν τους σημερινούς οδηγούς τους, οι εταιρείες πρέπει να βρουν τρόπους για να μεγιστοποιήσουν την παραγωγικότητά τους, εξοικονομώντας τους χρόνο και κόπο με τη βοήθεια της τεχνολογίας.

Οι βελτιωμένες συνθήκες εργασίας θεωρούνται επίσης ένας τρόπος προσέλκυσης περισσότερων γυναικών οδηγών φορτηγών, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η έλλειψη οδηγών.

Το ασαφές:

Ο κόσμος από τη σκοπιά της covid εξακολουθεί να είναι ένας κόσμος αβεβαιότητας και αστάθειας.

Εκεί που νομίζαμε ότι βλέπαμε φως στο τούνελ, φαίνεται πως μια νέα παραλλαγή ίσως και να θέσει σε κίνδυνο τις συλλογικές μας προσπάθειες να σταματήσουμε τη διάδοση του κορωνοϊού (καθώς γράφονται αυτές οι λέξεις, η μελέτη των επιπτώσεων της παραλλαγής Oμικρον είναι ασαφής). Η απειλή μιας νέας απαγόρευσης κυκλοφορίας εξακολουθεί να ελλοχεύει – και μαζί με αυτή, και ανησυχίες για περαιτέρω διακοπή της αλυσίδας εφοδιασμού.

Ας είμαστε ρεαλιστές, η αβεβαιότητα μπορεί να αποτελεί βασικό και αναπόσπαστο μέρος της «νέας κανονικότητας». Ένα πράγμα φαίνεται σαφές: οι επιχειρήσεις πρέπει είτε να προσαρμοστούν είτε να μείνουν πίσω.

Τι πρέπει να κάνει λοιπόν ένας διαχειριστής στόλου οχημάτων;

Να είστε έτοιμος. Να ακολουθείτε τις τάσεις και να αρχίσετε να μετράτε, ώστε να μπορείτε να ξεκινήσετε να κάνετε βελτιώσεις σήμερα. Να επιλέξετε τον κατάλληλο πάροχο τηλεματικής για να διασφαλίσετε ότι έχετε στη διάθεσή σας τα σωστά δεδομένα και την υποστήριξη που χρειάζεστε προκειμένου να τα ερμηνεύσετε εύκολα.

Αν θέλετε να μάθετε πώς η Fleet Complete μπορεί να υποστηρίξει την επιχείρησή σας, μάθετε περισσότερα ζητώντας το demo της Fleet Complete.

Εάν έχετε οποιεσδήποτε ερωτήσεις σχετικά με τις λύσεις διαχείρισης στόλου της Fleet Complete, επικοινωνήστε μαζί μας εδώ.

Related Articles