EL

Τηλεματική: 3 τρόποι βελτίωσης της διαχείρισης στόλου για τις εταιρείες πετρελαίου και αερίου

 

Αν δραστηριοποιείστε στον τομέα του πετρελαίου και του αερίου, γνωρίζετε πολύ καλά ότι ο στόλος σας δεν είναι απλώς ένα μέσο μεταφοράς των προϊόντων ή του προσωπικού σας. Πράγματι, για ορισμένες εταιρείες, οι δραστηριότητες στο πεδίο και οι σχετικές με το αέριο δραστηριότητες που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα οχήματα στόλου αποτελούν μέχρι και το 80% των συνολικών εσόδων τους. Αφού, λοιπόν, η διαχείριση στόλου είναι μια κρίσιμης σημασίας πτυχή της καθημερινής λειτουργίας μιας εταιρείας πετρελαίου και αερίου, η βελτίωσή της έχει ζωτικό ρόλο στην επιτυχία της επιχείρησης.


Το θετικό είναι ότι η τεχνολογία διαχείρισης στόλου έχει βελτιωθεί σημαντικά στην πορεία του χρόνου, δίνοντας στους υπευθύνους διαχείρισης στόλου οχημάτων πρόσβαση σε πολύτιμα εργαλεία που προάγουν τις επιχειρήσεις τους. Μια τέτοια καινοτομία σε ό,τι αφορά τη διαχείριση στόλου είναι η τηλεματική. Μερικά μόνο από τα οφέλη της χρήσης της τηλεματικής σε διάφορους τομείς δραστηριότητας είναι η
βελτίωση της ασφάλειας, η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και η ελαχιστοποίηση των βλαβών των οχημάτων.

Παρότι οι στόλοι των εταιρειών πετρελαίου και αερίου χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερες ανάγκες και προκλήσεις σε σύγκριση με άλλους στόλους, οι δυνατότητες των σύγχρονων, προηγμένων λύσεων τηλεματικής τούς προσφέρουν πολλά αντίστοιχα οφέλη.

Δείτε παρακάτω 3 τρόπους με τους οποίους η τηλεματική μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιώσετε τη διαχείριση του στόλου οχημάτων μεταφοράς πετρελαίου και αερίου.

  1. Καλλιέργεια ασφαλούς οδηγικής συμπεριφοράς

Η μεταφορά εύφλεκτων προϊόντων, όπως το πετρέλαιο και το αέριο, συνεπάγεται κινδύνους για την ασφάλεια. Δυστυχώς, αυτοί οι εγγενείς κίνδυνοι μεγαλώνουν εξαιτίας των προκλήσεων με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι στον δρόμο οι οδηγοί οχημάτων στον τομέα του πετρελαίου και του αερίου. Σύμφωνα με τον οργανισμό CDC των ΗΠΑ, πάνω από το 40% των θανάτων που σχετίζονται με την εργασία οφείλεται στα αυτοκινητικά δυστυχήματα σε ό,τι αφορά τους εργαζομένους σε εταιρείες πετρελαίου και αερίου.

Σε έκθεση του ινστιτούτου National Institute for Occupational Safety and Health των ΗΠΑ το 2014 έγινε γνωστό ότι οι συμπεριφορές των οδηγών, όπως η μη χρήση ζώνης ασφαλείας, είναι η κύρια αιτία αυτών των θανατηφόρων ατυχημάτων, καθώς διαπιστώθηκε ότι το 38% όσων έχασαν τη ζωή τους με αυτόν τον τρόπο δεν φορούσε ζώνη.

Οι επικίνδυνες συμπεριφορές των οδηγών, όπως η ακατάλληλη χρήση της ζώνης ασφαλείας, είναι η κύρια αιτία θανατηφόρων ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται οχήματα μεταφοράς πετρελαίου και αερίου (Πηγή εικόνας).

Με την τηλεματική οι υπεύθυνοι διαχείρισης στόλου οχημάτων γνωρίζουν ακριβώς τι συμβαίνει στο εσωτερικό των οχημάτων τους, επομένως μπορούν να εντοπίζουν και να διορθώνουν τις μη ασφαλείς οδηγικές συμπεριφορές των μελών της ομάδας τους. Εκτός από την αντιμετώπιση ριψοκίνδυνων οδηγικών συμπεριφορών, οι λύσεις τηλεματικής ειδοποιούν επίσης τους υπευθύνους διαχείρισης στόλου οχημάτων, όταν οι οδηγοί εργάζονται περισσότερο από όσο πρέπει. Η κόπωση του οδηγού αυξάνει κατά πολύ τις πιθανότητες ατυχήματος, επομένως η πρόσβαση σε αυτήν την πληροφορία είναι σημαντική για τη διαχείριση της ασφάλειας.

Πρόσθετες δυνατότητες μπορούν επίσης να βελτιώσουν την ασφάλεια όχι μόνο στον δρόμο, αλλά και στην περιοχή εξόρυξης. Για παράδειγμα, οι λύσεις διαχείρισης ασφάλειας της Fleet Complete δίνουν τη δυνατότητα στους οδηγούς να απενεργοποιούν τη ραδιοεπικοινωνία των συσκευών κυψελοειδούς δικτύου κατά την άφιξή τους στην περιοχή εξόρυξης, γεγονός που μειώνει τις πιθανές παρεμβολές με άλλον εξοπλισμό. Η καταγραφή δεδομένων συνεχίζεται και η μετάδοσή τους ξεκινά και πάλι, μόλις ενεργοποιηθεί η ραδιοεπικοινωνία.

  1. Μείωση βλαβών σε πολύτιμους πόρους

Είναι δεδομένο ότι οι επισκευές οχημάτων είναι δαπανηρή υπόθεση. Μάλιστα, το κόστος αυξάνεται στην περίπτωση των μη προγραμματισμένων επισκευών καθ’ οδόν. Σύμφωνα με το συμβούλιο Technology & Maintenance Council του οργανισμού American Trucking Associations, το μέσο κόστος μιας επισκευής καθ’ οδόν το τέταρτο τρίμηνο του 2019 ήταν 450 $, δηλαδή παρουσιάζει αύξηση κατά 26% σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του 2018. Η τιμή δεν περιλαμβάνει το κόστος ρυμούλκησης, το οποίο τώρα ανέρχεται στα 1.485 $ ανά περιστατικό.

Για τις εταιρείες πετρελαίου και αερίου οι μη προγραμματισμένες επισκευές θα μπορούσαν να δημιουργήσουν διαρροή κερδών. Όπως εξηγεί η GE Oil & Gas, «Σε παγκόσμιο επίπεδο οι εργαζόμενοι δεν έχουν τα εργαλεία που θα τους δείξουν κρίσιμα δεδομένα και θα τους βοηθήσουν να αποκτήσουν καλύτερη εικόνα για τους πόρους τους: το ιστορικό του πόρου, τη στρατηγική για τη διαχείριση του πόρου, τις επιπτώσεις σε περίπτωση βλάβης του πόρου ή ακόμα και την τρέχουσα κατάσταση του πόρου. Αυτή η έλλειψη πληροφοριών δημιουργεί σημαντικό κίνδυνο για την ασφάλεια και την κερδοφορία».

Η τηλεματική μπορεί να γεφυρώσει το συγκεκριμένο χάσμα πληροφοριών, λειτουργώντας ως εργαλείο έγκαιρου διαγνωστικού ελέγχου και προειδοποιώντας τους υπευθύνους διαχείρισης στόλου για πιθανές βλάβες οχημάτων και βαρέων μηχανημάτων, πριν αυτές συμβούν. 

Με αυτόν τον τρόπο η τηλεματική δεν βοηθά στην ελαχιστοποίηση μόνο των δαπανών που σχετίζονται με τις επισκευές, αλλά και του κόστους που σχετίζεται με τον χρόνο εκτός λειτουργίας.

  1. Μείωση του κόστους καυσίμων και βελτίωση των αξιώσεων σε σχέση με τον φόρο καυσίμων

Μπορεί να ακούγεται οξύμωρο ότι οι εταιρείες πετρελαίου και αερίου θα πρέπει να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη το κόστος καυσίμων, όμως, αν δεν το κάνουν, θα πρόκειται για μια επιπόλαιη επιχειρηματική απόφαση.

Σύμφωνα με το The Truckers Report, το ντίζελ αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος του συνολικού λειτουργικού κόστους των στόλων οχημάτων εμπορικών οδικών μεταφορών. Ένα φορτηγό εμπορικής χρήσης μπορεί εύκολα να καταναλώνει ντίζελ αξίας 70.000 $ σε ετήσια βάση. Οι εταιρείες πετρελαίου και αερίου προμηθεύουν με καύσιμα εμπορικούς στόλους οχημάτων από άλλους τομείς δραστηριότητας, όμως αυτό δεν τις εξαιρεί από τα ίδια έξοδα για καύσιμα.

Η διόρθωση των συμπεριφορών σπατάλης καυσίμων των οδηγών είναι, επομένως, ένα από τα βασικά στοιχεία αύξησης της κερδοφορίας ενός στόλου οχημάτων. Για παράδειγμα, έχει τεκμηριωθεί ότι η λειτουργία των φορτηγών μεγάλων αποστάσεων στο ρελαντί σπαταλά σημαντική ποσότητα καυσίμου, δηλαδή περίπου 5.700 λίτρα τον χρόνο. Η τηλεματική ειδοποιεί τους υπευθύνους διαχείρισης στόλου οχημάτων, όταν ο κινητήρας λειτουργεί στο ρελαντί για πολύ χρόνο, ώστε να μπορούν να διορθώσουν αμέσως το πρόβλημα.

Μιλώντας για εξοικονόμηση χρημάτων από τα καύσιμα, ένας άλλος τρόπος που μπορεί να ωφελήσει η τηλεματική τις εταιρείες πετρελαίου και αερίου είναι με την υποστήριξη των αξιώσεών τους σε σχέση με τον φόρο καυσίμων. Επειδή οι στόλοι οχημάτων των εταιρειών πετρελαίου και αερίου περνούν σημαντικό ποσοστό του χρόνου τους σε ιδιωτικούς δρόμους, οι εταιρείες αυτές πρέπει να δικαιούνται επιστροφή φόρου καυσίμων. Για να μην αναφέρουμε και τα καύσιμα που καταναλώνονται για τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται στις περιοχές εξόρυξης. Ωστόσο, η συλλογή των πληροφοριών που δικαιολογούν αυτές τις πιστώσεις φόρου μπορεί να είναι χρονοβόρες και να συνεπάγονται φόρτο εργασίας.

Η τηλεματική αυτοματοποιεί αυτήν τη διαδικασία. Χάρη στην παρακολούθηση μέσω GPS, οι εταιρείες πετρελαίου και αερίου μπορούν να καταγράφουν με ακρίβεια τα χιλιόμετρα που διανύονται και, μέσω μιας λειτουργίας αναπαραγωγής της διαδρομής, πόση ποσότητα καυσίμου καταναλώνεται σε αυτοκινητόδρομους και πόση σε ιδιωτικούς δρόμους ή σε περιοχές εξόρυξης.  

Τηλεματική: Καλύτερη διαχείριση στόλων στον τομέα του πετρελαίου και του αερίου

Επειδή οι στόλοι οχημάτων σχετίζονται άμεσα με την κερδοφορία των εταιρειών πετρελαίου και αερίου, πρέπει να υπάρχει εκτεταμένη παρακολούθηση για τη διασφάλιση της βέλτιστης αξιοποίησης των πόρων. Χάρη στις δυνατότητες συλλογής δεδομένων, η τηλεματική έχει εξελιχθεί πέρα από την απλή παρακολούθηση της θέσης των οχημάτων. Επιτρέπει στις εταιρείες πετρελαίου και αερίου να αποκομίζουν το μέγιστο όφελος από τους στόλους τους, μειώνοντας ταυτόχρονα τα λειτουργικά κόστη και κάνοντας τη διαχείριση των στόλων πιο εύκολη και αποτελεσματική.

 

Related Articles