Η λειτουργία στο ρελαντί είναι αναπόφευκτη. Ωστόσο, αν αφεθεί ανεξέλεγκτη, μπορεί να να γίνει κακή συνήθεια —κάτι που είναι ιδιαίτερα επιζήμιο για τους στόλους οχημάτων. Η μαζική λειτουργία στο ρελαντί —ειδικότερα στην περίπτωση των μεγαλύτερων οχημάτων— θα μπορούσε να σημαίνει ένα σημαντικό πλήγμα στα κέρδη σας.
Σ’ αυτό το άρθρο, θα εξετάσουμε πώς η λειτουργία στο ρελαντί κοστίζει χρήματα στην επιχείρησή σας, καθώς και πώς να τη μειώσετε με κατάλληλη εκπαίδευση και χρήση τεχνολογίας, στην οποία περιλαμβάνεται και το λογισμικό διαχείρισης στόλου.
Τι είναι η λειτουργία στο ρελαντί;
Λειτουργία στο ρελαντί σημαίνει όταν η μίζα του οχήματος είναι ενεργοποιημένη, αλλά το όχημα βρίσκεται σε στάση. Ανεξάρτητα από το αν διαχειρίζεστε έναν στόλο ελαφρών, μεσαίων ή βαρέων οχημάτων, η μείωση της λειτουργίας στο ρελαντί θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα.
Γιατί είναι σημαντικό να αποφεύγετε τη λειτουργία στο ρελαντί
Η λειτουργία στο ρελαντί μπορεί να δαπανήσει έως και 4 λίτρα ή περισσότερο καύσιμο ανά ώρα, γεγονός το οποίο, όπως αναφέρθηκε, έχει αρνητικές επιπτώσεις στα κέρδη σας. Επίσης, έχει σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Η λειτουργία ενός οχήματος για περισσότερο χρονικό διάστημα από ό,τι χρειάζεται προκαλεί το πρόσθετο κόστος της άσκοπης φθοράς και μειώνει τη διάρκεια ζωής του κινητήρα.
Εδώ παρατίθενται μερικές συνηθισμένες λανθασμένες αντιλήψεις:
Μύθος: Ο κινητήρας πρέπει να ζεσταθεί πριν την οδήγηση.
Πραγματικότητα: Η ήπια οδήγηση είναι ο καλύτερος τρόπος για την προθέρμανση του κινητήρα. Ακόμη και τις κρύες ημέρες, δεν χρειάζονται πάνω από 30 λεπτά λειτουργίας στο ρελαντί. Τόσο ώστε να ξεθαμπώσει το παρμπρίζ.
Μύθος: Οι απομακρυσμένοι εκκινητήρες οχημάτων είναι ιδανικοί για την προθέρμανση του κινητήρα, ειδικότερα κατά τις ψυχρότερες καιρικές συνθήκες.
Πραγματικότητα: Οι απομακρυσμένοι εκκινητήρες δαπανούν καύσιμο. Ένας χρονοπρογραμματισμένος ηλεκτρικός θερμαντήρας είναι προτιμότερος και δεν θα φθείρει τον κινητήρα.
Μύθος: Η επανεκκίνηση του οχήματος σπαταλά καύσιμο και επιδεινώνει την απόδοση του κινητήρα.
Πραγματικότητα: Η συχνή επανεκκίνηση έχει πολύ μικρή επίπτωση στα κατασκευαστικά στοιχεία του κινητήρα.
3 τρόποι για να αποφύγετε τη λειτουργία στο ρελαντί
Η λειτουργία στο ρελαντί μπορεί να αποφευχθεί σχεδόν πλήρως. Δείτε πώς.
- Eκπαίδευση και κίνητρα
Οι καλύτερες λύσεις τηλεματικής προσφέρουν δεδομένα σχετικά με τη λειτουργία στο ρελαντί —συνεπώς, αν υποψιάζεστε ότι αυτή αποτελεί πρόβλημα για τον στόλο σας, εξετάστε τα στοιχεία αυτά. Αν τα στοιχεία αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται ήδη στις αναφορές καυσίμων σας, θα πρέπει να μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον πάροχό σας για να σας παρέχει τις σχετικές πληροφορίες.
Οι διαχειριστές στόλου μπορούν, στη συνέχεια, να χρησιμοποιήσουν τα εν λόγω δεδομένα ως μέρος του σχεδίου τους για τη μείωση της λειτουργίας στο ρελαντί. Επιβραβεύστε τους οδηγούς που κρατούν τη λειτουργία στο ρελαντί σε χαμηλά επίπεδα και παρέχετε εκπαίδευση σε όσους δυσκολεύονται να τη θέσουν υπό έλεγχο. Μπορείτε επίσης να τους ενθαρρύνετε με κίνητρα και προγράμματα αναγνώρισης εργαζομένων.
- Επενδύστε σε τεχνολογία που βοηθά στην παρακολούθηση της λειτουργίας στο ρελαντί
Μολονότι η υπερβολική λειτουργία στο ρελαντί μπορεί να μειωθεί σημαντικά, δεν μπορεί να αποφευχθεί τελείως. Εδώ είναι που χρησιμεύει η τεχνολογία μείωσης λειτουργίας στο ρελαντί (IRT). Αυτές οι συσκευές έχουν γενικά τρία βασικά χαρακτηριστικά:
- Εγκαθίστανται είτε απευθείας στα οχήματα είτε σε μια τοποθεσία.
- Μειώνουν την περιττή λειτουργία στο ρελαντί.
- Τροφοδοτούν λειτουργίες οι οποίες διαφορετικά θα απαιτούσαν την κύρια κινητήρια μηχανή, όταν το όχημα βρίσκεται σε στάση.
Επίσης, μπορείτε να επενδύσετε σε βοηθητικές μονάδες ισχύος (APU), είτε ηλιακές είτε με λειτουργία μπαταρίας. Αυτές παρέχουν ισχύ στο όχημα όταν βρίσκεται σε στάση.
«Η εγκατάσταση ενός προθερμαντήρα κινητήρα (επίσης γνωστός ως θερμαντήρας ψυκτικού) θα βοηθήσει σημαντικά», αναφέρει η Mary Denny, πρόεδρος και γενική διευθύντρια της Webasto Thermo & Comfort North America, Inc. «Τον χειμώνα, θα μειώσετε σημαντικά τον χρόνο λειτουργίας στο ρελαντί, θα ελαττώσετε τη συντήρηση κινητήρα και θα αυξήσετε την παραγωγικότητα. Επίσης, οι οδηγοί δεν θα πρέπει πλέον να έρχονται νωρίτερα για να αφήσουν τον κινητήρα να τρέξει στο ρελαντί».
Μια εναλλακτική επιλογή είναι να εγκαταστήσετε έναν προθερμαντήρα κινητήρα. Τους κρύους μήνες, θα μειώσετε σημαντικά τον χρόνο λειτουργίας στο ρελαντί, θα ελαττώσετε τη συντήρηση κινητήρα και θα αυξήσετε την παραγωγικότητα. Επίσης, ένα επιπλέον πλεονέκτημα συνιστά η μείωση του χρόνου που δαπανούν οι οδηγοί πριν τη βάρδιά τους για την προθέρμανση του κινητήρα.
- Χρησιμοποιήστε λογισμικό διαχείρισης στόλου και παρακολούθησης μέσω GPS
Ένας τρόπος για να παρακολουθείτε τη λειτουργία στο ρελαντί είναι η χρήση ενός λογισμικού διαχείρισης στόλου, το οποίο σας προσφέρει μια ολοκληρωμένη εικόνα. Το λογισμικό παρακολούθησης μέσω GPS δείχνει τις διαδρομές των οχημάτων και πόση ώρα βρίσκονταν σε κάθε τόπο —καθώς επίσης αν πραγματοποιήθηκαν μη εξουσιοδοτημένες διαδρομές. Μερικά άλλα πλεονεκτήματα του λογισμικού διαχείρισης στόλου είναι τα εξής:
- Χρήση δεδομένων για βελτίωση της αποδοτικότητας και εκπαίδευση των οδηγών
- Ανταπόκριση σε προβλήματα σε πραγματικό χρόνο και ρύθμιση ειδοποιήσεων
- Λήψη μακροπρόθεσμης θεώρησης της χρήσης καυσίμων και των χρόνων λειτουργίας στο ρελαντί
- Ανάλυση δεδομένων ανά όχημα ή λήψη μιας εικόνας «από την κορυφή προς τη βάση» ολόκληρου του στόλου
Συμπέρασμα: η τηλεματική μπορεί να σας βοηθήσει να διαχειρίζεστε τον στόλο σας πιο αξιόπιστα και αποδοτικά. Χάρη σ’ αυτήν, οι διαχειριστές μπορούν πολύ πιο εύκολα να παρακολουθούν τη χρήση καυσίμων και τη λειτουργία στο ρελαντί σε πραγματικό χρόνο —και να συλλέγουν δεδομένα για την κατάρτιση προληπτικών προγραμμάτων εκπαίδευσης που βοηθούν τους οδηγούς να ελαχιστοποιήσουν τους χρόνους λειτουργίας στο ρελαντί.
Με τη συσκευή Fleet Tracker της Fleet Complete, μπορείτε να επιτύχετε όλα αυτά και ακόμη περισσότερα. Αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε την τεχνολογία για να διατηρείτε το κόστος του στόλου σας σε χαμηλά επίπεδα, ζητήστε το Fleet Complete demo μας για να μάθετε περισσότερα.